Реклама

Реклама

Партнери

Партнери

Чи поширюються податкові пільги на території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси?

Землі сільгосппідприємства знаходяться на території активних бойових дій, на якій функціонують державні електронні інформаційні ресурси. На 2024 рік була подана податкова звітність, до якої такі землі не були включені, оскільки для них передбачені пільги. Однак через деякий час підприємству подзвонили податківці з пропозицією подати уточнюючі декларації й донарахувати суми податків, оскільки, на їх думку, на ці землі пільги не поширюються. Чи правомірні такі вимоги?

Нагадаємо, що Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затверджено наказом Мінреінтеграції від 22.12.2022 р. № 309 (далі – Перелік № 309). Він включає території бойових дій та тимчасово окуповані території. Своєю чергою, території бойових дій поділені на три категорії:

1) території можливих бойових дій (підрозд. 1 розд. I Переліку № 309);

2) території активних бойових дій (підрозд. 2 розд. I Переліку № 309);

3) території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси (підрозд. 3 розд. I Переліку № 309).

Роз’яснення щодо того, чи поширюються податкові пільги на території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси (підрозд. 3 Переліку № 309), надано Мінфіном у листі від 29.12.2023 р. № 11230-09-62/37196 .

В цьому листі Мінфін, зокрема, зазначає, що підпунктами 69.14, 69.16 та 69.22 підрозд. 10 розд. ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) надано право платникам плати за землю, екологічного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховувати та не сплачувати податкові зобов’язання з цих податків по об’єктах, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих РФ територіях України. Тобто без зазначення додаткових критеріїв, як-от функціонування чи відсутність державних електронних інформаційних ресурсів на таких територіях.

Мінфін наголосив, що категорія територій з підрозд. 3 розд. I Переліку № 309 запроваджена з метою забезпечення відновлення роботи інформаційних, інформаційно-комунікаційних, електронних комунікаційних систем та публічних електронних реєстрів. Тобто на таких територіях дозволено діяльність користувачів реєстрів, а їхні мешканці отримають доступ до адміністративних послуг та нотаріальних дій.

Таким чином, на думку Мінфіну, для цілей оподаткування підрозд. 3 розд. І Переліку № 309 не застосовується, однак слід застосовувати підрозд. 2 розд. І цього Переліку та застосовувати дати початку і закінчення бойових дій, які зазначені в ньому.

Отже, якщо землі сільгосппідприємства розміщені на територіях, зазначених у підрозд. 3 розд. І Переліку № 309, але відсутні у підрозд. 2 розд. І цього Переліку (на відповідний період, за який обчислюється податок), то такі землі слід враховувати при обчисленні відповідних податків. Якщо такі податки не були задекларовані, то слід подати уточнюючі декларації, а перед тим сплатити їх до бюджету.

Нагадаємо, що при самостійному виправленні помилок у т. ч. в бік збільшення нарахованої суми податку за періоди воєнного стану «самоштрафи» (3% чи 5%) не нараховуються (пп. 69.1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ).

Олена Жураківська, редактор