Реклама

Реклама

Партнери

Партнери

ДО ВІДОМА СІЛЬГОСППІДПРИЄМСТВ, ЗАРЕЄСТРОВАНИХ НА ТЕРИТОРІЯХ, ЩО ПЕРЕБУВАЛИ У ТИМЧАСОВІЙ ОКУПАЦІЇ І БУЛИ ЗВІЛЬНЕНІ ВІД ВОРОЖОЇ АГРЕСІЇ

Під час воєнного стану платники податків не звільняються від необхідності виконання своїх податкових зобов’язань. Проте пп. 69.1 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлює зв’язок між вимогою виконання таких обов’язків та можливістю їх виконання платниками податків.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, затверджений наказом Мінфіну від 29.07.2022 р. № 225 (далі – Порядок № 225) та набрав чинності з 06.09.2022 р.

Цей Порядок не роз’яснює, що вважати відновленням можливості виконувати податкові зобов’язання. Проте він визначає обставини, через які їх не можна виконати. Тож виходить, що коли зникає підстава, виникає можливість виконувати податкові зобов’язання.

Платники податків, проаналізувавши визначені Порядком № 225 підстави та зіставивши їх з фактичною ситуацією на своїх підприємствах (звільнення території від російських окупантів, знищення, пошкодження активів, відсутність посадових осіб, працівників тощо), самостійно визначають, чи з’явилася у них можливість виконувати податкові зобов’язання.

При цьому потрібно розуміти, що неможливість своєчасного виконання податкових зобов’язань має бути підтверджена документами, поясненнями, свідченнями тощо.

Рішення щодо неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов’язку (далі – Рішення) приймає орган ДПС.

Податкові зобов’язання:

В "АгроPRO" № 20-2022 пропонуємо проаналізувати:

• підстави та документи, якими вони мають бути підтверджені;

• порядок звільнення від штрафних санкцій і прийняття органом ДПС Рішення;

• порядок виконання податкових зобов’язань після появи можливості це робити.

Ельвіра Ткачова, головний редактор