Реклама

Реклама

Партнери

Партнери

Контрольні заходи ДСНС

Сільгосппідприємства Полтавської області почали отримувати листи від ГУ ДСНС України у Полтавській області про необхідність проведення обстеження об’єктів, де здійснюються зберігання, роздрібна та оптова торгівля нафтопродуктами. Тож до таких об’єктів потрапили і місця зберігання пального.

Метою обстеження визначено дотримання законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, облік вказаних об’єктів у цій сфері та віднесення їх до відповідних ступенів ризику від провадження господарської діяльності. При цьому контролюючий орган посилається на:

➣ ст. 65 Кодексу цивільного захисту України (далі – КЦЗУ) у якій йдеться про державний нагляд (контроль) у сфері пожежної та техногенної безпеки щодо виявлення та запобігання порушенням;

➣ п. 1 та п. 21 ч. 1 ст. 20 КЦЗУ (який зобов’язує підприємства виконувати заходи у сфері цивільного захисту, а також виконувати вимоги раніше складених приписів, постанов та розпоряджень ДСНС);

➣ рішення регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій.

Вважаємо, що такі звернення можуть отримувати сільгосппідприємства і інших областей України. Тож розберемося, чи є підстави для таких звернень, що слід вважати обстеженнями та перевірками та що слід робити сільгосппідприємствам у такій ситуації.

ОБСТЕЖЕННЯ

У КЦЗУ такий контрольний захід, як обстеження об’єкту згадується у главі 7, яка регулює порядок укриття населення в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту та евакуаційні заходи.

Захисні споруди цивільного захисту (цивільної оборони) – це інженерні споруди, призначені для укриття і тимчасового захисту людей, техніки та майна від небезпеки, що може виникнути або виникла внаслідок надзвичайних ситуацій у мирний час, а також від дії засобів ураження в особливий період. Захисні споруди поділяються на сховища та протирадіаційні укриття і є основним засобом колективного захисту населення (п. 1 та п . 2 ч. 1 ст. 32 КЦЗУ, п. 2 Порядку використання захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) для господарських, культурних та побутових потреб, затвердженого постановою КМУ від 25.03.2009 р. № 253).

Таким чином, працівниками органу ДСНС можуть обстежуватися тільки сільгосппідприємства, які мають на балансі захисні споруди цивільного захисту (балансоутримувачі).

Обстеження поділяються на комплексні, контрольні та позапланові (ст. 32 КЦЗУ).

Комплексні обстеження є плановими і проводяться один раз на рік згідно із затвердженим планом на відповідний календарний рік. Строк їх проведення не може перевищувати 5 робочих днів. Перед його проведенням орган ДСНС письмово (особисто чи рекомендованим листом) та/або за допомогою електронного чи факсимільного зв’язку має повідомити балансоутримувача не пізніш як за 5 днів.

Контрольні обстеження проводяться з метою здійснення контролю за станом усунення недоліків, виявлених під час комплексних обстежень. Вони проводяться через два місяці з дня завершення комплексного обстеження. Строк здійснення контрольних обстежень не може перевищувати 3 робочих днів.

Позапланові обстеження, строк здійснення яких не може перевищувати 3 робочих днів, проводяться у разі:

• приведення єдиної державної системи цивільного захисту, у режим підвищеної готовності;

• виникнення надзвичайної ситуації;

• введення надзвичайного та/або воєнного стану на підставі рішення КМУ та/або рішень відповідних комісій з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій.

За результатами здійснення комплексних, контрольних та позапланових обстежень об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту уповноважені особи органу ДСНС складають акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту, форма якого наведена у додатку 11 Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС України від 09.07.2018 р. № 579. В останній день заходу цей акт вручають (надсилають) балансоутримувачу. Читати далі...

Ельвіра Ткачова, головний редактор