Реклама

Реклама

Партнери

Партнери

Нова податкова реформа – роз’яснення уряду

Україні пропонують нову податкову реформу — єдина ставка 10% податку на прибуток, доходи фізосіб та додану вартість. Деталі її розповів заступник голови Офісу президента Ростислав Шурма. Вона передбачає також скасування ЄСВ та воєнний збір 3%. При цьому запровадять майже повне скасування всіх пільг, впровадять посилення відповідальності за порушення податкового законодавства та доступ податкової до інформації про банківські рахунки для запобігання ухиленню від сплати податків. Обговорення реформи лише розпочалося, але воно встигло обрости коментарями. За словами Шурми, консенсусу по новій концепції податковій немає, але він сподівається, що нову податкову модель зможуть ухвалити протягом найближчих місяців — пів року.

Наша мета в податковій реформі — сильні кроки, які дозволять прискорити відновлення українскьої економіки, в повному обсязі фінансувати армію і соціальні зобов’язання держави і при цьому дозволять подолати корупційну Гідру в живильному її середовищі — податковій системі.

«Недоліки реформи»

1) Моделювання, на яке спирається концепція, істотно занижує прогноз податкових надходжень за теперішнього оподаткування. У порівнянні з моделюванням фіскального розриву Центру економічної стратегії, річні надходження занижені на 112 млрд грн. Зрештою, лише у липні фактичні податкові надходження виявилися вищими на 32 млрд грн.

2) «Прямі втрати бюджету від зниження податків та ЄСВ самими авторами концепції оцінюються в 622 млрд грн. 350 млрд грн, за твердженням авторів, компенсується відповідним зменшенням видатків держави на ЄСВ та ПДФО (які зараз значно виросли через збільшення чисельності ЗСУ). Якщо прийняти цей розрахунок, залишається близько 270 млрд грн додаткового дефіциту, це майже 23 млрд грн щомісяця, які потрібно додатково знайти Мінфіну».

По окремих компенсаторах треба робити окремий пост. Але кілька слів про: «скасування відшкодуваня ПДВ для експортерів сировини — виштовхуватиме ці ринки в тінь, та зменшуватиме закупівельні ціни експортерів (наприклад агротрейдери, яким зараз затримують відшкодування ПДВ, уже схильні купувати зерно у виробників за "чорну" готівку, щоб уникнути сплати ПДВ)».

3) «Автори також уникають пояснень, як передбачається компенсувати значний додатковий дефіцит місцевих бюджетів, викликаний зменшенням ПДФО та податку на прибуток. Це підважує найуспішнішу українську реформу — децентралізацію, підточує стійкість та спроможність місцевих громад».

4) «Припущення щодо відсотку детінізації внаслідок зниження ставок податків, автори «реформи» ґрунтують на прямій екстраполяції результатів опитування підприємців. Тоді як якісне моделювання впливу зміни ставки навіть одного податку на податкові надходження є складним і в умовах ринкової економіки мирного часу, за інших рівних умов, без зовнішніх шоків».

5) «Покладання на те, що донори та міжнародні фінансові організації закриють додатковий фіскальний розрив є безвідповідальним — навіть на сьогодні донори не покривають усього дефіциту бюджету, що змушує НБУ вдаватися до емісії. Імовірність того, що донори захочуть додатково фінансувати новий український офшор коштом власних платників податків — прямує до нуля».

6) «Також автори не адресують паралельне існування двох систем непрямих податків — ПДВ та «широкої» спрощенки, згадують лише про відміну 4-ї групи для великих аграріїв».

7) «Пропонована ставка ПДВ є нижчою за мінімальну стандартну ставку у 15%, встановлену Євродирективою 112, та суперечить зобов’язанням щодо гармонізації із законодавством ЄС, які взяла на себе Україна в рамках євроінтеграції».

«Також пропонована ставка податку на прибуток є нижчою за мінімальну ставку для мультинаціональних корпорацій, передбачену другим блоком плану OECD/G20 BEPS (запобігання розмиванню бази оподаткування та перенесенню прибутків у низькоподаткові юрисдикції). До цього плану приєдналося вже понад 140 країн, зокрема й Україна. В рамках BEPS ставка нижче 15% дозволить просто забирати різницю у вигляді податку на прибуток юрисдикціям материнських компаній — нам пропонують віддати податки найбільшого мультинаціонального бізнесу швейцарцям, американцям та європейцям».

«Зрештою, можна ще довго продовжувати, але цього має бути достатньо. Я щиро сумніваюся, що у Мінфіні чи Податковому комітеті ВРУ можуть взагалі серйозно сприйняти такі пропозиції. Шкода лише часу, який фахівці витратять, щоб відбитися від цього».

Більше читайте за посиланням.


Джерело: agropolit.com