Реклама

Реклама

Партнери

Партнери

НОВИЙ АНТИРЕЙДЕРСЬКИЙ ЗАКОН ПРИЙНЯТО. Частина 2

ЗМІНИ, ЩО НАБИРАЮТЬ ЧИННОСТІ З 26.09.2022 Р.

Розірвання договору оренди землі визнано значним правочином (ч. 3 ст. 31 Закону № 161). Отже, укладання договору про розірвання договору оренди землі потребує попереднього прийняття вищим органом юридичної особи – орендаря (наприклад, загальними зборами учасників) рішення про надання згоди на його вчинення. В іншому випадку такий правочин є нікчемним. Винятком є лише випадки, коли статутом орендаря – юридичної особи прямо передбачено, що такий правочин не є значним.

Прийняття цієї норми зумовлено необхідністю захисту прав сільгосппідприємств від дій недобросовісних керівників. Оскільки непоодинокими є випадки, коли мотивований конкурентами керівник укладав договори про розірвання договорів оренди сільгоспземлі. Оскільки переважна більшість статутів сільгосппідприємств не має зазначеної вище норми (про те, що такий договір не є значним правочином), можна прогнозувати, що з 26.09.2022 р. для реєстрації припинення права оренди державні реєстратори вимагатимуть, окрім іншого, протокол загальних зборів, у якому буде розглянуто питання та прийнято рішення щодо розірвання договору оренди землі.

Враховуючи, що договір про розірвання договору оренди землі є значним правочином, відповідні зміни були внесені до ч. 1 ст. 44 Закону № 2275. Нагадаємо, раніше правочин вважався для товариства значним тільки якщо про це було зазначено в статуті.

Особливості автоматичної реєстрації прав (ст. 251 Закону № 1952). Передбачено, що без участі держреєстратора, в автоматичному режимі в ЄДР можна буде здійснювати державну реєстрацію:

➨ фізичної особи підприємцем (далі – ФОП);

➨ змін до відомостей про ФОП;

➨ припинення підприємницької діяльності ФОП, крім державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП у зв’язку з її смертю, оголошенням померлою або визнанням безвісно відсутньою;

➨ створення юридичної особи на підставі модельного статуту;

➨ змін відомостей про юридичну особу, що проводиться на підставі заяви керівника і не потребує рішення учасників юридичної особи, зокрема, щодо її місцезнаходження, видів діяльності, телефону, електронної адреси;

➨ змін відомостей про юридичну особу на підставі рішення учасників, прийнятого їх одностайним голосуванням, що підтверджується їх кваліфікованими електронними підписами (далі – КЕП) (крім рішень щодо розміру статутного (складеного) капіталу, часток у статутному (складеному) капіталі, складу учасників чи керівника юридичної особи);

➨ рішення про припинення юридичної особи або про відміну такого рішення, прийнятого її учасниками або відповідним органом за умови одностайного голосування, що підтверджується їх КЕП. Реєстраційну дію, проведену в автоматичному режимі, можна оскаржити до суду або до Міністерства юстиції України.

Реєстраційну дію, проведену в автоматичному режимі, можна оскаржити до суду або до Міністерства юстиції України.

Зміна в порядку проведення загальних зборів товариства (ч. 4 ст. 33 Закону № 2275). Передбачено, що протокол про зміну керівника товариства підписується учасниками (їх представниками), які голосували за таке рішення. Така вимога встановлюється для випадків, коли для зміни керівника достатньо голосів не більше 10 осіб (кваліфікована більшість голосів).

Нагадаємо, на сьогодні цією статтею передбачено можливість підписання протоколу загальних зборів учасників юридичної особи лише головою та секретарем зборів. Як наслідок, можна було оформити протокол, в якому стверджувалося, що на зборах була присутня достатня кількість учасників і що вони голосували за заміну керівника. Недобросовісний керівник мав можливість сприяти рейдерству.

Ірина Дмитерко, заступник головного редактора