Реклама

Реклама

Партнери

Партнери

ОБЛІК ФІРМОВОГО ОДЯГУ

Деякі сільгосппідприємства придбавають або виготовляють на замовлення так званий фірмовий (або корпоративний) одяг – футболки, куртки, кепки тощо зі своїм логотипом. Такий одяг видається зазвичай працівникам, зайнятим у продажах та просуванні продукції. Про те, як обліковувати такий одяг і чи виникає у працівників, які його отримують, дохід, поговоримо далі.

ПІДСТАВИ ДЛЯ ВИДАЧІ ФІРМОВОГО ОДЯГУ

Видачу фірмового одягу законодавство не регламентує, на відміну від форменого одягу (наприклад, військова форма) та спецодягу, який видається на роботах зі шкідливими та небезпечними умовами праці тощо.

Фірмовий одяг сільгосппідприємство може видавати працівникам згідно з внутрішніми документами – колективним чи трудовим договором, Положенням про фірмовий одяг тощо. Цими документами визначають:

➣ мету використання такого одягу, наприклад, підвищення позитивного іміджу сільгосппідприємства;

➣ перелік посад працівників, яким видається одяг;

➣ характер видачі (тимчасове використання під час виконання трудових обов’язків, безоплатна передача працівникам тощо);

➣ порядок використання тощо.

Особливості обліку і оподаткування залежатимуть від характеру видачі.

ТИМЧАСОВЕ ВИКОРИСТАННЯ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ТРУДОВИХ ОБОВ’ЯЗКІВ

БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК

Якщо в Положенні про фірмовий одяг чи в іншому документі передбачено, що фірмовий одяг видається працівникам в тимчасове використання під час виконання трудових обов’язків, то право власності на такий одяг до працівників не переходить.

Якщо строк служби фірмового одягу менше року, він обліковується у складі запасів, а саме – як малоцінний та швидкозношуваний предмет (МШП) на рахунку 22 (п. 6 НП(С)БО 9).

Одяг, переданий працівнику в користування (експлуатацію), виключається зі складу активів (Дт 92, 93, 944 – Кт 22), з подальшою організацією кількісного обліку (за місцями його використання відповідними особами) протягом встановленого строку служби (п. 23 НП(С)БО 9).

Зверніть увагу! Рахунок, на який списується вартість одягу, обирається залежно від напряму його використання. Так, якщо у Положенні, колективному, трудовому договорі зазначено, що фірмовий одяг використовується, наприклад, під час рекламних акцій, продажу товарів тощо, то його вартість списують на рахунок 93 «Витрати на збут».

Передачу працівникам фірмового одягу можна оформити накладними чи відомостями. Подальший кількісний облік виданих предметів ведеться у відомості обліку МШП.

Після закінчення строку служби одягу доцільно оформити його повернення працівником. Це слід зробити також в разі звільнення працівника, якому видали фірмовий одяг, до закінчення строку служби такого одягу.

Повернення одягу можна оформити накладною. При цьому робиться відповідна відмітка у відомості обліку МШП. Надалі МШП списуються на підставі акта списання.

Якщо строк служби одягу більше року, то його слід обліковувати у складі необоротних активів. Як правило, вартість такого одягу менше вартісної ознаки предметів, що входять до складу основних засобів. Тому його відносять до малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА) й обліковують на субрахунку 112.

Амортизацію МНМА можна нараховувати (п. 27 НП(С)БО 7):

➣ або в розмірі 100% їх вартості при передачі в експлуатацію (видачі працівникам);

➣ або в розмірі 50% при передачі в експлуатацію і 50% при поверненні.

Спосіб амортизації МНМА має бути визначений у наказі про облікову політику підприємства.

При придбанні одягу, який належить до МНМА, його спершу відображають у складі капітальних інвестицій:

Дт 153 – Кт 631. При передачі одягу в користування працівникам робляться проводки:

➣ Дт 112 – Кт 153 – на вартість одягу;

➣ Дт 92, 93, 94 – Кт 132 – нарахована амортизація одягу.

Рахунок обирається залежно від напряму використання одягу (зазвичай, це рахунок 93). При поверненні працівниками одягу після закінчення строку його служби він списується за актом: Дт 132 – Кт 112.

Далі про ОПОДАТКУВАННЯ,ПЕРЕДАЧА ОДЯГУ У ВЛАСНІСТЬ ПРАЦІВНИКАМ

Олександр Голубовський, консультант з бухгалтерського обліку та оподаткування