Реклама

Реклама

Партнери

Партнери

ПРО ВІДШКОДУВАННЯ ПІЛЬГОВИХ ПЕНСІЙ

03.05.2024 р. набрала чинності постанова правління Пенсійного фонду України від 20.03.2024 р. № 7-1, якою затверджено зміни до Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1 (далі – Інструкція № 21-1).

➊ Відповідно до оновленої редакції п. 6.1 Інструкції № 21-1 фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, підлягають відшкодуванню підприємствами та організаціями. Раніше цей пункт містив посилання на пп. 2.1.1 цієї Інструкції, з чого випливало, що такі витрати мали відшкодовуватися і фізичними особами – підприємцями.

Підприємствам та організаціям, які мають місцезнаходження на тимчасово окупованій території, розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій не надсилаються.

Звертаємо увагу, що законодавство не передбачає звільнення від необхідності відшкодування витрат, а лише вказано, що не надсилаються розрахунки. Тож можна зробити висновок, що після деокупації такі розрахунки будуть надсилатися і підприємствам доведеться відшкодовувати витрати на виплату та доставку пільгових пенсій. У зв’язку з цим нагадаємо, що такі витрати не відшкодовуються підприємствами (вони відшкодовуються за рахунок коштів Державного бюджету України), які на дату відшкодування віднесені до ІV групи платників єдиного податку. Тобто якщо після деокупації підприємство поновить чи отримає статус «єдинника» ІV групи, то такі витрати не потрібно буде відшкодовувати.

Ельвіра Ткачова, головний редактор