Реклама

Реклама

Партнери

Партнери

СУЧАСНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗМІНИ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ СІЛЬГОСППІДПРИЄМСТВА ОНЛАЙН

Чи може сільгосппідприємство самостійно, онлайн, додати види економічної діяльності з тих, що зазначені в його статуті, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР)?

Під час воєнного стану – ні.

Під час воєнного стану – ні. Останні роки Україна постійно і планомірно працювала на знищення/зменшення паперової бюрократії. Для забезпечення отримання послуг без контакту з представниками влади у 2018 році було запроваджено, зокрема, онлайн-реєстрацію та надання певних послуг в онлайн-режимі. Переважно це стосувалось послуг, надання яких спричиняло найбільші черги, створювало бюрократію тощо.

Перелік послуг, які було можливо отримати онлайн, періодично змінювався, доповнювався. Так, на початку запровадження онлайн-реєстрації перелік доступних послуг для юридичних осіб був достатньо великим, зокрем, була можливою:

➨ реєстрація змін до установчих документів юридичних осіб;

➨ державна реєстрація зміни КВЕДів;

➨ державна реєстрація зміни директора;

➨ державна реєстрація зміни адреси юридичної особи.

Отже, юридичні особи мали змогу в т. ч. змінити/додати КВЕД через сервіс «Онлайн будинок юстиції».

Проте з 24.02.2022 р. певний час сервіс не працював (з метою безпеки), а наразі він працює в обмеженому режимі і треба слідкувати за поновленням його роботи. На сьогодні за допомогою «Онлайн будинку юстиції», зокрема, можна:

• здійснити державну реєстрацію створення громадської організації зі статусом юридичної особи;

• отримати інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

• подати заяву про заборону вчинення реєстраційних дій з власним нерухомим майном;

• сплатити борг за виконавчі провадження;

• відслідковувати статус будь-яких об’єктів нерухомого майна у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Зауважимо, що фізична особа – підприємець на сьогодні має змогу змінити в ЄДР види діяльності за КВЕД в режимі онлайн – через портал «Дія».

Юридичні особи, на відміну від підприємців, для зміни КВЕД мають звернутися до державного реєстратора (у Центр надання адміністративних послуг) або до (акредитованого) нотаріуса відповідного нотаріального округу за місцем своєї реєстрації.

Для зміни КВЕД (з переліку, зазначеного в статуті) необхідно надати заяву і квитанцію про оплату адміністративного збору за державну реєстрацію. Нагадаємо, у 2023 році за державну реєстрацію справляється адміністративний збір у розмірі 810 грн (ст. 36 Закону України від 15.05.2003 р. № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»).

Юлія Найдьонишева-Буренко, експерт з державної реєстрації нерухомості та бізнесу, консультант нотаріальної спільноти з питань особливостей реєстрації землі, нерухомості та бізнесу