Реклама

Реклама

Партнери

Партнери

ЗЕМЕЛЬНО-ПРАВОВА КОМПЕТЕНЦІЯ ДЕЯКИХ ДЕРЖАВНИХ ОРГАНІВ В УМОВАХ ВІЙНИ

ВІЙСЬКОВІ АДМІНІСТРАЦІЇ: ПОРЯДОК УТВОРЕННЯ

Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 р. «Про введення воєнного стану в Україні» було запроваджено правовий режим воєнного стану на всій території України, який надалі неодноразово продовжувався та зберігає свою правову дію до сьогодні.

Зміст правового режиму воєнного стану, порядок його введення та скасування, правові засади діяльності органів державної влади, військового командування, військових адміністрацій (далі – ВА), ОМС, підприємств, гарантії прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб врегульовано Законом України від 12.05.2015 р. № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» (далі – Закон № 389).

Нотатка

На територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи – військові адміністрації. Рішення про утворення військових адміністрацій приймається Президентом України за поданням обласних державних адміністрацій або військового командування.

Ч. 1, 2 ст. 4 Закону № 389

Організація, повноваження і порядок діяльності ВЦА регулюються Законом України від 03.02.2015 р. № 141-VIII «Про військово-цивільні адміністрації». Фактично ВЦА створювались і діють на території проведення антитерористичної операції, тобто всі вони створені до 24.02.2022 р.

Після 24.02.2022 р. утворювались лише обласні військові адміністрації (далі – ОВА) та військові адміністрації населених пунктів (сіл, селищ, міст) (далі – ВА населених пунктів).

Так, Указом Президента № 68/2022 від 24.02.2022 р. було утворено ОВА відносно всіх областей як адміністративно-територіальних одиниць України на базисі існуючих обласних державних адміністрацій (далі – ОДА).

Тобто фактично обласні адміністрації набули так званого подвійного правового статусу. З одного боку, вони мають власні адміністративно-правові повноваження державних адміністрацій, а з іншого – повноваження ОВА відповідно до Закону № 389 стосовно виконання завдання з державної оборони та національної безпеки.

Для отримання інформації про (не)створення відповідної військової адміністрації зацікавлена особа має дослідити, чи приймався відповідний указ Президентом України. Інформація про це є загальнодоступною, її можна знайти на офіційному сайті відповідної ради.

Далі в консультації:

ВА НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ: ПРАВОВИЙ СТАТУС, ПОВНОВАЖЕННЯ,

ПРАКТИЧНИЙ КЕЙС

Віталій Правдюк, адвокат