Реклама

Реклама

Партнери

Партнери

ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ. АНАЛІЗУЄМО ЗМІНИ. ВИ ЗАПИТУЄТЕ, МИ ВІДПОВІДАЄМО

Хто та яким чином підтверджує факт наявності фортифікаційних споруд (або просто виритих окопів) на полі?

Першочергово необхідно зауважити, що чинне законодавство не містить визначення фортифікаційних споруд (в т. ч. і для оподаткування). З аналізу різних джерел можна узагальнити, що конструктивно фортифікаційні споруди поділяються на споруди відкритого й закритого типу, а за своїм призначенням – на споруди для:

➨ ведення вогню (окопи, траншеї тощо);

➨ спостереження й управління (спостережні й командні пункти);

➨ захисту особового складу (щілини, бліндажі, притулки), військової техніки й матеріальних засобів (котловані укриття, укриття закритого типу);

➨ укриття сполучення (хід сполучення, потерни — галереї під землею або усередині споруди).

Отже, можна виділити фортифікаційні споруди найпростішого типу (відкрита та перекрита щілини, землянки, бліндажі, блокпости тощо), а також довгострокові фортифікаційні споруди для ведення бойових дій, зберігання бойової техніки, зброї, боєприпасів, ракет та пально-мастильних матеріалів.

Фактично на земельних ділянках сільгосппризначення можуть бути всі види фортифікаційних споруд.

Разом з тим належність об’єктів будівництва з непостійним місцем розташування до військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд для потреб оборони визначається начальником обласної військової адміністрації (далі – ОВА) за поданням командування військових формувань (постанова КМУ від 08.11.2022 р. № 1255 «Про деякі питання будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд»).

Отже, в розпорядженні ОВА є інформація про розташування в т. ч. фортифікаційних споруд. Проте виникає дві проблеми.

Перша – відповідно до Зводу відомостей, що становлять державну таємницю, затвердженого наказом СБУ від 23.12.2020 р. № 383, в особливий період (період воєнного стану) відомості про дислокацію, систему охорони, оборони, про будівництво фортифікаційних споруд становлять державну таємницю.

Друга – враховуючи неочікуваність нападу у 2022 році та зважаючи на загрозу і необхідність швидкої побудови лінії захисту, ймовірно, що будівництво переважної частини таких споруд здійснювалось надтерміново, надшвидко, в міру необхідності, здебільшого без будь-яких рішень керівників ОВА.

Отже, питання отримання сільгосппідприємством інформації про (не)розміщення на земельній ділянці фортифікаційних споруд на сьогодні є відкритим. Проте вважаємо, що сільгосппідприємство може звернутися з письмовим запитом до військової адміністрації, військово-цивільної адміністрації або сільської, селищної, міської ради іншого органу місцевого самоврядування про надання відповідної інформації.

Ірина Дмитерко, заступник головного редактора