02.06.2023 р. набрав чинності наказ Мінфіну від 02.05.2023 р. № 226, яким внесено зміни до Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах, затвердженого наказом Мінфіну від 15.06.2020 р. № 297 (далі – Порядок № 297). Наведемо ці зміни.
➊ Не розглядатимуться за Порядком № 297 також звернення (розд. І, п. 9):
➤ що надходять до органів ДПС з державної установи «Урядовий контактний центр»;
➤ у разі оскарження податкових повідомлень-рішень про визначення суми грошових зобов’язань фізичних осіб – платників податків або будь-яких інших рішень органів ДПС у відносинах, до яких застосовуються положення ст. 25 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
➋ У разі отримання звернень громадян (що підлягають розгляду органами ДПС) на загальну електронну поштову скриньку ДПС служба діловодства перенаправляє їх на електронну адресу, створену в ДПС для розгляду та реєстрації у системі електронного документообігу (далі – СЕД) (розд. ІІ, п.1).
➌ У разі настання обставин непереборної сили попереднє опрацювання та реєстрація звернень громадян у СЕД здійснюється за першої ж нагоди після завершення дії таких обставин (розд. ІІ, п.8).
➍ Анонімні звернення, у яких порушені питання не належать до повноважень органів ДПС, не пересилатимуться відповідному органу чи посадовій особі, а після реєстрації в СЕД передаються на архівне зберігання підрозділом з роботи зі зверненнями громадян (розд. IV, п. 7).
➎ Відповідь на електронне звернення громадянина надсилається на зазначену у зверненні електронну адресу, якщо заявником не висловлено бажання отримати її також засобами поштового зв’язку (розд.VI, п. 1).
➏ Не підлягають реєстрації аудіофайли, відеофайли, надіслані засобами електронного зв’язку без письмового звернення.
Ірина Дмитерко, заступник головного редактора